fredag den 25. oktober 2013

Snottet mor og larmende baby

Hej hej, jeg har snot i hele hovedet (det har jeg faktisk!). Kalle startede med en let forkølelse, som mor nu har overtaget - bare lige dobbelt op ik'. Puuuha, det har sat sig på ørene, så høre kan jeg ikke (skide godt med en grædende baby, som ligger ude og sover...), hovedet er tungt og næsen fuld af snot *host host*, åååh! Min lille dreng har forvandet sig til en larmende (dog stadig sød!) skrigeballon, som bare vil være rasmus-modsat hele tiden - Kalle vil du sove? næh, nå ik. Kalle vil du spise? nå, nej okay - hvad vil du så baby? Om aftenen kæmper vi 2-4 timer med at få ham til at sove - han skriger og skriger... og skriger lidt mere. Hvis han endelig falder til ro, vågner han skrigende igen efter en halv time (mor her er træt). I løbet af dagen er der egentligt intet, der vil drengebarnet så bare ikke sove. Hans rytme er long gone, men nu sætter jeg stærkt ind - der skal sgu ske noget! Så i går aftes forsøgte vi os med at skabe en rutine igen og jeg er fortsat i dag. Indtil videre er det faktisk gået okay, selvom babydrengen vågnede skrigende efter 45 min (arhg!). Han fik dog bare lidt mad og så sover han så sødt igen og mor her overvejer nu at sætte sex and the city på og læse alt for damerne, som Jens købte til mig i går og som jeg nok aldrig får læst. Jeg vil rigtig gerne have ham til at sove i hvert fald 2 timer, så han faktisk er udhvilet når han står op. Jeg er ked af at sige det, men jeg orker simpelthen ikke mere skrigebaby - heldigt med den forkølelse hva? høhø!

Han er nu lidt sød ;) 
Nå men vi prøver nu således:
08-08.30: Vi står op, får morgenmad, får ren ble, bliver vasket og rent tøj på
08.30-09.30: Vi leger
09.30-10.00: Gør klar til lur, får ren ble, varmt tøj på og får en flaske
12-12.30: Står op, får mad, ren ble
12.30-13.00: Leg
13.00-13.30: Får mad (grød til den tid)
13.30-14.00: Gør klar til lur, får ren ble og får en flaske
16.00-16.30: Står op, får mad, ren ble
16.30-17.30: Leg
17.30-18.00: Mad (Mos til den tid)
18.00-18.30: Bad og gjort klar til natten
18.30-19.00: Flaske, godnathistorie

kryds lige fingre... ik'? ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar