tirsdag den 6. maj 2014

Jeg har gjort noget vildt - uddannelse!

Efter at jeg fandt ud af at jeg var gravid og blev sygemeldt og derefter udmeldt, fra pædagoguddannelsen, har jeg jo virkelig gået og spekuleret over hvad jeg egentligt ville med mit liv - uden at komme nærmere nogen beslutning. Jeg har søgt ind på socialrådgiveruddannelsen, hvilket jeg faktisk rigtig gerne vil, men da jeg først får svar 30 juli og mangler et fag, er det hele lidt usikkert.
Så jeg har gjort noget ret spontant (og dog) og skrev til mit tidligere uddannelsessted, om muligheden for at vende tilbage til studiet i august.
Og gæt lige engang, hvem der starter op på 3 semester, i 2 praktik d. 1 august? Jaja, mig selvfølgelig. Jeg synes at det er lidt vildt og en smule skræmmende, da jeg slet ikke er sikker på min beslutning - jeg har været væk så længe, slettet alt og sikkert også smidt mine papirer for 2 semestre ud - hvordan fanden skal jeg lige kunne bestå en kommende eksamen? yaiks! Men da mit hjerte brænder for uddannelsen, skal det hele nok gå og jeg må bare tage én dag ad gangen! Denne gang har jeg mulighed for at tage praktikken på nedsat tid og med revalidering, så det er jo et kæmpe plus! Dog er bekymringer store - jeg kan komme ned på 25 timer om ugen, men stadig er 5 timer om dagen, helt udmattende for mig og nu har jeg jo også Kalle at skulle tænke på. Jeg er så spændt på hvordan det mon skal gå. Men i det samfund vi nu engang lever i, er der desværre ikke plads til at være syg - lige meget hvor mange nederlag jeg får, er der ingen hjælp at hente. Jeg er meget spændt på om jeg mon nogensinde klarer mig igennem en uddannelse, men vil virkelig prøve og håber inderligt på at lykkes denne gang! Sidste gang jeg forsøgte mig med 2 praktik, havde jeg så vanvittig mange sygedage, da min krop simpelthen ikke kan klare det. Men hvem ved, måske er jeg heldig, at jeg rent faktisk kan klare de 5 timer? Jeg kan i hvert fald mærke, at der er sket rigtig meget med mit overskud, efter at jeg er blevet mor - man bliver nærmest sådan en super-person, lidt sejt, total uovervindelig, selvom man føler at man dejser om af træthed!
Men det hele skal nok gå - jeg er bare så glad lige nu, at det hele alligevel ser ud til at have flasket sig :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar