fredag den 16. maj 2014

Vuggestuestart!

Halløj, det gik stærkt!
Bassemusen fik tilbudt en plads fra pladsanvisning, med start 1. august - ikke nok med at det ikke var en ønsket institution og at datoen var helt hen i vejret, var det altså bare ikke en institution, som vi ville have Kalle i. Jeg kontaktede jo så pladsanvisningen på Frederiksberg og kom til at snakke med en virkelig ubehagelig dame! Hun havde da bare verdens dårligste dag og var bare ikke behjælpelig - hun sagde blot surt "jamen nu har du jo ringede, så har du sagt NEJ!" og andre ubehageligheder, hvilket jeg bare overhovedet ikke synes var på rette sted!
Nå men så måtte jeg jo tage sagen i egen hånd, da jeg altså havde to dage, til at finde en ny institution med start juni/juli.
Jeg gik så "ring amok" og kontakte privatinstitutioner og forhørte mig om start snarest - dog havde jeg kun to i hovedet - en privat dagplejer og en privatvuggestue, som jeg havde læst om allerede i graviditeten. Jeg kontaktede selvfølgelig begge og de var begge SÅ søde! Vuggestuen havde faktisk muligvis en plads, selvom vi slet ikke stod på deres venteliste, men altså de kunne mulighvis få ham ind i juni. De manglede svar fra et forældrepar og hvis de svarede nej, var pladsen Kalles. De ville ringe tilbage fredag og ventetiden var bare så laaaang og opkaldet kom aldrig - jeg ringede derned og de havde selvfølgelig "glemt" det (de havde ikke modtaget svar fra de andre forældre), men lovede at ringe tilbage mandag og stadig var de altså bare så søde og forstående overfor vores situation.
Nå men mandag kom det længe ventede opkald og juhuuuu - Kalle havde fået pladsen i drømme-vuggestuen! Vi er bare SÅ glade og vores lillefis starter nu allerede 1. juni!!! Han er da bare SÅ klar (dog stadig meget mor-syg, når han lige møder nye mennesker), men mor her lider - åh min lille baby, hvor vil jeg savne ham!
Men gud hvor er det bare fedt, at det hele løser sig alligevel! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar