fredag den 22. februar 2013

Fredags-kage!

Jeg har da bagt KAGE!
Og en afsindig lækker en af slagsen, guffeluffe! Selvom jeg efterhånden har bagt kagen en million gange, er det stadig den bedste kage, som jeg nogensinde har bagt! Jeg fandt opskriften her: http://www.matildenspitze.com/2010/10/omg.html og den er simpelthen bare SÅ lækker! Jeg skal til pigemiddag i morgen, med nogle af pigerne fra studiet og jeg skal have dessert med - som altså bliver denne lækre kage! Jeg bagte også en til min kæreste, som kan nydes her fredag aften ;)

Opskrift: 

Kage:
  • 5 æg
  • 500 g sukker
  • 120 g hvedemel
  • 100 g god kakaopulver
  • 250 g usaltet smør
  • 60 g valnødder, groft hakkede
  • 100 g mørk chokolade 70 %, groft hakket

Fremgangsmåde: 
  1. Tænd ovnen på 170 grader
  2. Pisk æg med sukker til det er luftigt og cremet - ca et par minutter. 
  3. Smelt smørret og lad det afkøle let. 
  4. Bland hvedemel med kakao og vend det i. Vend dejen med smeltet smør og til sidst med hakkede nødder og chokolade. 
  5. Smør en form og drys med sukker og fyld dejen i formen. 
  6. Bag kagen i 30-40 minutter - den skal være "halvbagt".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar