onsdag den 17. juli 2013

Et stolt forældrepar!

Kalle-fisen har taget hele 400g på, på en uge! Og er vokset 6 cm siden fødslen d. 21/6. Vi er simpelthen SÅ stolte og så glade :) Da sundhedsplejersken var der sidst, havde fisen "kun" taget 300g på, på 14 dage og det var altså lige i underkanten. Derudover var han simpelthen blevet så pjevset og vi kunne ikke helt tyde hvorfor. Sundhedsplejersken anbefalede os, at prøve at give ham en flaske modermælkserstatning og jeg skal da lige love for at det blev taget godt imod - ingen sure miner, guffe guffe og bum, ingen pjevset dreng længere. Det har simpelthen bare været fordi, at der ikke var nok næring i min mælk, til at gøre ham mæt. I starten føltes det som noget af et nederlag - ikke at kunne give sit barn nok, men nu hvor jeg ser hvor godt det har hjulpet ham, er jeg kun glad for vores beslutning! Udover at være vokset i bredden er drengebarnet også vokset i længden og er nu 56 cm - ved fødslen var han 50 cm! Så det er simpelthen bare så dejligt - vi har sådan en let og dejligt dreng: Han sover igennem om natten - er kun vågen omkring kl. 05-05.30 og sover så ellers noget så sødt og han vræler sjældent og kommer i stedet med så mange søde smil og dejlige blikke - kan I høre at vi er bare lidt forelsket i vores skønne knægt?

Jeg skal starte mødregruppe på tirsdag og onsdag - jeg har nemlig 2; en som sundhedsplejersken har bikset sammen og så en fra min terminsgruppe på facebook. Jeg glæder mig mægtigt til at møde alle sammen, men er samtidig også en smule nervøs. Nu har jeg været sygemeldt hele min graviditet og skal også gå hjemme hele barslen, så har jo faktisk ikke mødt nye mennesker i rigtig rigtig lang tid - så måske det også er på rette tid at komme lidt ud? Jeg glæder mig i hvert fald til at "lufte" min lækre unge :)

Vi er forresten ankommet til Nordsjælland og gud hvor er her dog dejligt og stille! Busturen herop var noget af et eventyr, da busserne slet ikke passede sammen og der lige røg en ekstra (irriterende!) time på rejsetiden. Men da vi endelig nåede frem kunne vi ånde lettet op - Jens tage en øl og nyde solen, Kalle smide bleen og ligge i haven og jeg kunne sætte mig i stolen og falde hen. Senere stod Jens og jeg i køkkenet og lavede et lækkert måltid - det er en sjældenhed at vi efterhånden står sammen i køkkenet og faktisk får lavet varm mad. Når vi er hjemme orker vi næsten intet og som oftest bliver det bare til en rugbrødmad - Disse dage i Nordsjælland skal virkelig nydes ;)
Lige nu sidder drengene i sofaen og hygger og jeg sidder her og nyder at få lidt alene-tid og skrive lidt blog :) I morgen står dagen på tour de france (for Jens' vedkomne) og Kalle og jeg skal ud i haven og nyde det skønne vejr :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar