onsdag den 24. juli 2013

Mødregruppe og pyllerfrans

I går var Kalle og jeg til vores første møde med mødregruppen. dette foregik ved sundhedsplejen og var bare så godt! Jeg havde på forhånd fået af vide, at mødrene her på Frederiksberg nok ville være lidt ældre end jeg - så jeg frygtede virkelig at vi skulle komme ind, fortælle en masse om vores liv og bare være så vidt forskellige... men næh nej, heldigvis! Vi startede med at fortælle om vores fødselsforløb og ellers handlede alt faktisk bare om de små prutter! Vi er seks i gruppen - 4 åpigebørn og 2 drengebørn og alle mødrene virker super søde, så jeg er faktisk overraskende tilfreds! Han blev også vejet og vejer nu 4120 g, så han har altså taget 318 g på, på kun 6 dage! Vi er stolte forældre! :) Da vi kom hjem gik både Kalle, Jens og jeg døde i sengen og det er der så bestemt en god grund til:

Kalle er nu gået de 4½ uger (5 i morgem, yikes!) og han har derfor taget et tigerspring (Fra bogen vidunderlige uger) og det kan i den grad mærkes, hvor er min lille dreng?! Han er så pylret; han græder, vil spise ofte, vil nusses og være tæt på mor eller far (hurra for den vidunderlige vikle!). så lige i øjeblikket er der ikke meget søvn og drengebarnet hænger ved os og vi har også besluttet at han denne uge må sove i sengen ved os. I nat var så første nat oppe i den store seng og drengebarnet sov igen fantastisk! Han var lige vågen kl. 03 og 06 og skulle skiftes og have mad og så stod vi alle op kl. 09.55! Hold nu op hvor det bare gjorde godt! ;)

I dag skal vi så til 5 ugers tjek og det er vi meget spændte på! :) Men først skal vi lige besøge moster Dede (Kalles gudmor) og det glæder vi os meget til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar